Je bent al een tijdje gezond bezig. Je hebt nieuwe gezonde eetgewoontes aangeleerd. Je voelt je lekkerder, lichter en energieker. Je vraagt je af waarom je ooit zo ongezond had kunnen eten. De lange termijn investering in jezelf, in je gezondheid begint zijn vruchten af te werpen!
Maar dan…de feestdagen liggen op de loer. En ze zijn vastberaden om je te testen. Is het echt je nieuwe levensstijl geworden, of is het gewoon een nieuw dieet? Hoe ga je deze doorkomen zonder in je oude gewoontes terug te vallen?

Tips om de feestdagen gezond door te brengen:

  • Neem zelf het initiatief en maak het kerstdiner. Je hebt zo je eigen eten in de hand en kunt ook anderen inspireren hoe je een lekker en gezond kerstdiner kunt maken.
  • Ben je uitgenodigd voor een kerstdiner en zijn ze niet van plan om rekening te houden met je gezonde levensstijl? Hmmm lastig, je wilt anderen niet teleurstellen door hun ongezonde creaties waar ze uren voor in de keuken hebben gestaan niet te eten. Probeer in ieder geval deeg- en suikerproducten zoveel mogelijk te vermijden. Je kunt de drie-beleefde-hapjes regel aanhouden. Uit beleefdheid drie happen nemen en de rest laten staan. Natuurlijk met de nodige complimenten.
  • Heb je jezelf toch voor een keer laten gaan? Vergeet er dan niet van te genieten! Wees lief voor jezelf en pak de volgende dag gewoon weer je gezonde levensstijl op.

De FeestdagencoachDe Feestdagencoach

Ralph Moorman heeft naast het boek “De Boodschappencoach” nu een speciale editie gemaakt voor de feestdagen. Hierin staat waar je op moet letten bij het doen van de boodschappen met het oog op jouw gezondheid. In de rubrieken Aanraders en Afraders kun je snel checken welke voedingsmiddelen je het beste kan kopen en welke je beter kunt laten liggen.

Download het gratis eBook

Laat je naam en emailadres achter en ontvang het gratis eBook de Feestdagencoach